EKO umetnost - Naši primeri
Umetnost predstavlja delatnost, ili način izražavanja, kojom umetnik zahvaljujući svojoj kreativnosti stvara dela koja izazivaju određene emocije kod posmatrača. Sa druge strane, ekologija se bavi proučavanjem odnosa između organizama i okoline kao i odnosa između samih organizama. To se prvenstveno radi u cilju održavanja ravnoteže u prirodi od koje između ostalog ovisi i opstanak ljudske civilizacije. Kombinovanjem ekologije i umetnosti nastaje ekološka ili eko umetnost koja ima za cilj da prenosi ekološke poruke koje će da izazovu određene emocije kod posmatrača.
EKO UMETNOST ZASNOVANA NA RECIKLAŽI
Spajanje reciklaže otpada sa umetnošću predstavlja odličan primer eko umetnosti. Dakle, za izradu umetničkih dela mogu da se koriste otpadne sirovine koje bi na ovaj način bile ponovno upotrebljene, a zbog toga otpad ne bi završio u prirodi. Otpadni materijal može da se ponovo koristi na različite načine u zavisnosti od mašte i kreativnosti umetnika.
Iako nismo profesonalni umetnici, odlučili smo da se oprobamo u eko reciklažnoj umetnosti. Primere naših dela prikazaćemo u nastavku.
Pripremili smo za Vas priručnike, vodiče, e-knjige, male sisteme, eko umetničke slike… Pogledajte ponudu naših proizvoda klikom OVDE.
Primer reciklažne umetnosti - Tesla
Prva i najoriginalnija reciklažna slika koju smo uradili bila je upravo ova. Koristili smo različite otpadne materijale: plastiku (dobijenu seckanjem starih flaša, plastičnih vezica i drugih plastičnih materijala), pvc kesicu (od praška za pranje veša), kao i staru tkaninu (za brisanje naočara).
Sve je krenulo pravljenjem skice na kanvasu dimenzija 35 x 40cm. Preko skice univerzalnim lepkom smo zalepili otpadne materijale. Gotovo da ne postoji deo platna koji nije obložen otpadnim materijalima. Plastične vezice su iskorišćene na svim belim delovima koji se nalaze na telu. PVC kesica je iskorišćena na čelu, kao i na delu odeće, a tkanina je iskorišćena prvenstveno na Teslinoj odeći.
BOJE
Preko plastike naneli smo akrilne i uljane boje. Pozadinu smo naknadno uredili laganim prskanjem akrilnim bojama. Nakon svega, sredili smo preostale detalje i sliku prelakirali profesionalnim lakom da bismo je zaštitili od spoljašnjih uticaja.
RECIKLIRANI MATERIJALI
Na izradu slike utrošili smo preko 4 plastične flaše, više plastičnih materijala različitih boja, 1 PVC kesicu od praška za pranje veša i 1 maramicu za brisanje naočara. Maramica i PVC kesica su zadržale originalne boje. Ovaj otpad bi inače završio na nekoj deponiji i bio bi potencijalna opasnost po životnu sredinu. Na ovaj način smo sprečili negativne uticaje.
Primer reciklažne umetnosti - Ajnštajn
Kao primer reciklaže tkanine i otpadnih materijala mogao bi da posluži upravo ovaj primer sa slikom Alberta Ajnštajna. Za izradu ove slike iskoristili smo stari ram za slike dimenzija 30 x 40cm i staru jastučnicu.
Preko drvene pozadine rama za slike zalepili smo univerzalnim lepkom parče stare jastučnice, čime smo napravili panel za slikanje. Na panelu smo prvo napravili skicu Ajnštajna grafitnom i hemijskom olovkom, a potom smo je obojili akrilnim i uljanim bojama. Detalje smo sredili crnim markerom. Preko boja naneli smo zaštitni lak.
RECIKLIRANI MATERIJALI
Umesto da završe na deponiji, ram i jastučnica su postali novi proizvod. Na ovaj način, smanjili smo nagomilavanje otpada za 1 ram i polovinu jastučnice. Nije mnogo, ali je svakako mali doprinos.
Primer reciklažne umetnosti - hajzenberg
Našli smo zanimljivu digitalnu sliku “Hajzenberga” (lik iz serije The Breaking bad) umetnika “Createink” i odlučili smo da je pretvorimo u reciklažnu reprodukciju. Iako je Hajzenberg negativac u seriji, tematika slike nije poenta ovog članka, nego isključivo deo koji se odnosi na reciklažu.
KORIŠĆENI MATERIJALI
Iako smo mogli da napravimo panel reciklažom tkanine, ipak smo kupili gotov panel dimenzija 25 x 35cm. Odlučili smo da iskoristimo pribor koji smo već posedovali, pa smo kombinovali akrilne i uljane boje, grafitnu olovku, crni marker, šljokice različitih boja (sive, roze i plave), lepak, providni lak za nokte i iseckanu plastičnu flašu.
Na panelu smo prvo napravili grubu skicu. Zatim smo krenuli da nanosimo univerzalni lepak na mesta koja su bila predviđena za šljokice. Šljokice su zalepljenje svuda po malo (na šeširu, stolici, pištolju, čarapama, patikama, itd.).
BOJA I LAK
Lik Hajzenberga smo obojili akrilnim bojama, izuzev brade koja je rađena uljanim bojama. Detalji su dorađeni markerom i grafitnom olovkom. Za pozadinu smo iskoristili iseckanu plastičnu flašu čije delove smo zalepili istim lepkom. Preko plastike je nanesena zelena akrilna boja. Preko svega ovoga smo naneli obični lak za nokte u dva sloja da bismo zaštitili sliku od uticaja svetlosti i drugih faktora.
ZNAČAJ
Šljokice i plastika su učinili da slika izgleda lepše, detaljnije, kao i da svetluca u polumraku. Na ovaj način, sprečili smo da otpadni i štetni materijali (šljokice koje su bile spremne za bacanje, kao i plastika) završe u prirodi. Dakle, promenom namene i udaljavanjem od prirode ponovo smo sprečili negativne efekte.